#036: Spuštění Designui pro designéry a vývojáře se blíží. Jak používám to-do list?
Dokončuji front-end nového webu Designui. Ten se zaměřuje na nabídky práce pro designéry, vývojáře, ale i jiné kreativce. Myslím, že to bude fajn. K nabídkám prací jsem vytvořil nově i filtraci. Bude to pecka.
Kde beru čas na side projekt?
Návrh a vývoj webu zabere nějaký čas. Občas se někdo zeptá, kde beru čas na tvoření vedlejších projektů. Sám se ptám: „Mám na to čas?“. Ne nemám. Stejně jako ostatní. Mám plné ruce práce se zakázkovou prací. Ale používám známý fígl.
To-do seznam. Každý den si na ten následující vepíšu do seznamu položku: „Navrhni/nakóduj 1 stránku Designui“. Nebo něco podobného. Jeden malý a konkrétní úkol. A tak se vývoj webu táhne třeba měsíc… No a co? Důležité je, že se posouvám vpřed. Kdybych každý den neměl takový úkol napsaný, odkládal bych vývoj webu na dobu, až budu mít čas. Takže na nikdy! Takhle se posouvám po malých krocích k cíli a nestojím na místě.
Technologie
Web zůstává na úžasném Webflow, který je v tuto chvíli bezkonkurenčí. Jako databázi ponechávám také osvědčený Airtable. No a to celé propojím službou Whalesync. S nástroji dokážu kouzlit, aniž bych psal kód.
Nové Designui? Na co se zaměřím?
Zjednodušuji, zjednodušuji a zjednodušuji. Nechci na novém webu vidět nic jiného, než čtení článků a inzerci pracovních pozic. Chci, aby články byly přínosné jak pro designéry, tak i vývojáře. Představuji si psát o nástrojích, technologiích a novinkách. Aby si každý našel to své. Rád bych zavedl systém a psal pravidelně minimálně 1x za dva týdny.
Vyřešit musím newsletter
Aktuálně na Designui sbírám e-mailové adresy zájemců o články. Žádný spam. Jednou za čas jim dám vědět, že vyšel například nový článek. Aktivní email marketing zatím nedělám. Ale chci se nad ním zamyslet.
Potřebuji vybrat službu, kde budu rád emaily tvořit. Nesmí to být komplikované. A musím začít lidi segmentovat. Někdo rád články a někdo nabídky práce. Navíc existuje více cílových skupin. Nechci otravovat každého nerelevantním obsahem. Ať si každý vybere, co ho zajímá.
Nabídky práce a inzerování
Nabídky práce jsou takovým malým přivýdělkem, který pokryje náklady na chod webu a čas na jeho správu. Rád bych inzerce rozjel ve větším. Celý proces stavím na osobní komunikaci. Žádný robot a automat, kde jen sypete peníze. Každou objednávku inzerce řídím ručně a pečuji o ni. To je výhoda oproti obecně zaměřeným pracovním portálům.
Cíl jedna? Zvětšit návštěvnost webu a publikum. Štěstí mám v tom, že web je docela známý a nebudu nic od nuly. Vše ale podpořím placenou propagací. Na současném webu zůstaly ještě nabídky prací z minulých inzercí. S novým webem zaniknou a vznikne čistý prostor pro pracovní příležitosti.
Při prvotním spuštění umožním lidem inzerovat zdarma a přidám i nějaký obsah ručně. Asi po měsíci po testování funkčnosti procesů zahájím ostrý provoz. Pokud plánujete do týmu hledat designéra, vývojáře nebo jiného kreativce, který tvoří weby nebo appky, buďte na pozoru a využijte bezplatné inzerce.
Do týdne bych rád spouštěl. Držte mi palce.