#1: Proč začínám dělat týdenní záznamy?
Začínám psát týdenní žurnál především z pracovní oblasti. Proč? Především proto, abych měl kontrolu nad svým časem a plány. Utřídím si tak myšlenky a věci, který chci za týden zvládnout. Zpětně dokážu vyhodnotit, jestli byl týden úspěšný nebo ne a budu přesně vědět, co mě čeká následující týden. A lidé rádi nakukují do zákulisí.
Inspiroval mě k tomu Honza Javorek, který píše týdenní poznámky a přemýšlí nad věcmi podobně. Honza je programátor a tvoří Junior Guru, kde pomáhá lidem dostat se do IT oboru.
Na čem jsem minulý týden pracoval?
Nová lekce na Designui
Flákám to. V hlavě mám spoustu myšlenek z oblasti UI designu, o které bych se chtěl na Designui.cz s designéry podělit. Musím psaní skloubit s ostatní prací. Je to těžké. Ale dlouho jsem nic nenapsal, tak jsem to napravil. Lekce se jmenuje Gestalt princip blízkosti v UI designu: Jak ho používá Airbnb nebo Netflix?
Psaní lekce jsem věnoval 2 dny. Jeden den se mi podařil napsat textový obsah a druhý den jsem ho ladil a tvořil doprovodné obrázky. Než si lekce „sedne“, trvá asi týden. V průběhu týdne dostávám od designérů zpětnou vazbu a odstraňuji chyby. Součástí tvorby lekce je i napsání textů do příspěvků na sociální sítě. Cílem je samozřejmě dostat lekci k co největšímu počtu lidí.
Nová pracovní příležitost na Designui
Na Designui se rozhodla společnost CZ.NIC hledat UX designéra a mám radost, že mohu pomáhat hledat designéry pro zajímavé firmy.
Každý inzerát vedu osobně. Zpracuji objednávku, kontroluji údaje a nahrávám na web. Tento proces mám napůl zautomatizovaný z Airtable přes Zapier (nahrání nabídky práce na web jako koncept, posílání faktur, e-mailů, apod.), abych si ulehčil práci.
Ale konečný výstup mi jde vždy pod rukama. Ručně text procházím a upravuji. Na sociální sítě píšu texty na míru a snažím se designérům pracovní příležitost co nejvíc přiblížit. Není to jen zmáčknutí tlačítka „publikuj na webu“.
Publikační plán pro sociální sítě
Sociální sítě flákám. Nevěnuji jim tolik času, kolik bych měl. Nechci sdílet každý den blbost jen proto, abych měl obsah. Kdysi mi někdo napsal: „Líbí se mi, že tě je vidět tak akorát.“ Vcelku jsem si to vzal k srdci.
Sice občas něco sdílím, ale nepravidelně. Rád bych do toho zavedl řád. V Notion jsem si založil jednoduchý publikační plán, kde začínám plánovat příspěvky – kdy, kde a co.
Klientská práce
Aktuálně mám rozpracované 2 weby. Oba navrhuji a následně tvořím na Webflow. Poslední dobou lidé poptávají tuto dvojkombinaci. Jeden web máme téměř hotový a bude se plnit obsahem. Je to nový web pro Pinya HR – software pro řízení HR procesů. Pomáhám kompletně se strukturou, vizuálem a texty. Ilustrace si necháme dodat.
Druhý web je Kybertest.cz, který jsem začal koncem minulého týdne tvořit. Na webu si otestujete znalosti bezpečnosti na internetu a jak se bránit známým útokům. Těším se, až bude nový web hotový. Zatím si „hraji s barvičkami” a ladím koncept. Řeším strukturu, obsah a vizuál.
Co se ještě podařilo a událo?
- Napsal jsem texty pro sdílení na sociálních sítích týkající se nové lekce a pracovní příležitosti na Designui.
- Napsal jsem a odeslal newsletter odběratelům Designui.
- Podařilo se mi nastavit posílání e-mailů na lukas@designui.cz. A je to zdarma. Nemusím platit hosting nebo Google Workspace. Nastavil jsem pouze přesměrování. E-maily, které dojdou na lukas@designui.cz, se přesměrují na luk.augusta@gmail.com. Je to nastavené přes Cloudflare. Chtěli byste napsat návod, jak na to? Dejte mi vědět.
- Na Mailchimp jsem si ověřil doménu designui.cz, takže konečně posílám e-maily z adresy lukas@designui.cz a ne luk.augusta@gmail.com. To mi zaručí větší doručitelnost a mám větší jistotu, že e-maily nespadnou lidem do spamu.
- Pro Brani.cz jsme na Webflow chystali šablonu pro případové studie.
- Na mém osobním webu jsem musel „narychlo“ zprovoznit redakční systém pro zveřejňování týdenního žurnálu. Na Webflow jsem upgradoval z Basic plánu na CMS. V budoucnu musím doladit. Ale chystám kompletní obměnu webu.
- Pro zájemce jsem u týdenního žurnálu udělal možnost odebírat nový osobní newsletter. Nově používám pro e-mailing místo Mailchimp populární alternativu MailerLite.
- Pro sdílení týdenního žurnálu jsem nastavil automatizace. Když publikuji nový týdenní příspěvek, nasdílí se sociální sítě.
Co plánuji?
- Čeká mě práce na návrhu webu Kybertest.cz, který bych chtěl nahrubo dokončit.
- Věnovat se budu úpravám a přípravám webu Designui. Musím navrhnout a realizovat podpůrné stránky pro novou službu Landing page odshora až dolů™, kterou spustím v srpnu/září.
- Také mě čekají návrhy a realizace úprav na webu Designui. Struktura webu již nestačí a je potřeba některé stránky zlepšit.
- Věnovat se budu propagaci pracovní příležitosti UX designéra pro CZ.NIC.
Co mě zaujalo?
- Webflow nově umožňuje konvertovat obrázky do formátu WebP, který se pyšní vysokou kvalitou, ale malou datovou velikostí, což pomáhá zrychlit web. Pro moderní weby ideální. Není to však pro starší webové prohlížeče.
- Z minulosti jsem si připomněl stránku, kde najdete nástroje a generátory pro tvorbu barev, pozadí, vzorů apod. Grafiku si pak vygenerujete a použijete na svůj web. Doporučuji!