#11: Rozbory webů: Zpětná vazba a zlepšování formy obsahu
Poslední týden jsem se usilovně věnoval přípravě druhého rozboru pro Landing page odshora až dolů™. Sbíral jsem feedback a vylepšoval, co se dalo. Klientské práce pak střídalo sebevzdělávání a návrh nového osobního webu.
Landing page odshora až dolů™:
Začátkem měsíce jsem odeslal první rozbor stránky webu v rámci Landing page odshora až dolů™. Kostky byly vrženy a teď se uvidí, jestli je projekt správný tah a stane se pro mě pravidelnou náplní práce.
Čísla
Aktuálně se k odběru přihlásilo něco přes 40+ lidí. Je to skoro půlka z cílové stovky. Myslím si, že to je pěkný start. Mým hlavním cílem spokojenost čtenářů. Protože pouze pokud obsah bude bavit je, tak bude bavit i mě.
Získávání zpětné vazby
Jsem moc rád, že mi zpětně lidé dávají feedback. Některé z připomínek byly opravdu věcné. Formát ještě není úplně doladěný. Přehodnotil jsem ho, zohlednil připomínky od odběratelů a začal jsem tvořit druhý rozbor, kde se pokusím změny zavést.
Co jsem v prvním rozboru pokazil a na čem jsem zapracoval?
- Některé informace šly špatně uchopit.
- Někde se nepoznalo, zda je komentovaný prvek zamýšlen jako správné nebo špatné řešení.
- Chyběla ukázky, jak bych slabá místa na stránce udělal lépe.
- Na konci rozboru by se hodilo shrnutí informací.
Tvorba druhého rozboru
Přes týden jsem se převážně věnoval tvorbě druhého rozboru. Investoval jsem do něj více času. Formu sdělení obsahu jsem překopával od základu. Ladil jsem vizuální prvky rozboru, technické řešení a především obsahovou stránku. 14. října odesílám druhý kousek. Jsem zvědavý na feedback.
Vzdělávání
Vědět určité informace a know-how je jedna věc. Ale předat informace lidem v příjemné a zábavné formě je věc druhá. A to je přesně to, na čem se snažím zapracovat. Procházím nové kurzy na různá témata. Jedním z nich je třeba storytelling, který dost navazuje na copywriting. Když bych tvorbu rozborů převedl do metafory, tak:
„Je jedno, jak máte dobrý příběh (obsah rozborů), ale pokud ho špatně vyprávíte (forma), není to dobrý příběh.“
Takže asi tak… Musím spojit poznatky copywritingu, storytellingu, psychologie a designu a v kombinaci se zajímavým a pestrým obsahem se snažit držet hodnotu rozborů na úrovni.
Nový osobní web
Zase jsem profesně o něco dál a znám jiné poznatky. Jednou za dva roky upravuji svůj směr a profiluji se. A ta doba nastala. Začal jsem připravovat strukturu a obsah pro svůj nový web. Určuji priority, co chci zákazníkům nabízet a co ne.
Nepůjde o nic převratného. Hlavně chci sdělit obsah. Důležité bude při návrhu nastavit vizuální hranice a směr. Protože vlastní web je vždy nejtěžší navrhnout, protože vám na něm nejvíc záleží. Tentokrát to chci pojmout stručně, abych se do návrhu nezamotal.
Co se ještě podařilo a událo?
- Ladíme poslední věci ke spuštění nového webu nabízející HR systém.
- Měl jsem 2 pracovní hovory, ze kterých vzejde pravděpodobně nová spolupráce.
- Rozšířil jsem si seznam knih k dalšímu čtení.
- Prošel jsem 2 online kurzy.
Co plánuji?
- Koncem týdne (14. října) chci odeslat druhý rozbor odběratelům Landing page odshora až dolů™.
- K rozboru musím ještě připravit bonusový materiál. Vysvětlovat budu Stádový efekt (efekt rozjetého vlaku).
- Pohnout chci s návrhem vlastního webu.
- Pracovat budu na styleguide pro jeden redakční systém.
Co mě zaujalo?
- Narazil jsem na Tik Tok video od Mikýře, kde propaguje web Kybertest, na jehož návrhu a tvorbě jsem spolupracoval.
- Narazil jsem zajímavý wireframe – Paper kit ve Figma.