#16: Seznam designérů, rozbor Basecamp webu a hodnocení trhu pro podnikání
Poslední týden jsem se spontánně věnoval návrhu a tvorbě nové sekce na Designui s designéry. Hodně jsem rešeršoval a hodnotil směr podnikání a tvořil jsem nový rozbor webu.
Seznam web designérů a UI/UX designérů
Na začátku týdne jsem se rozhodnul přidat na Designui novou sekci s designéry. Web designéři a UI/UX designéři tam už čekají. K čemu by tato sekce měla být?
- Pro mé osobní účely. Když přijde zakázka, na kterou nebude prostor nebo která by se hodila pro někoho jiného, pošlu zákazníkovi seznam s designéry, ať se poohlédne po někom vhodnějším.
- Web designéři a UI nebo UX designéři se mohou přidat do seznamu a mít tak na Designui veřejný profil, aby je někdo oslovil se zakázkou.
- Firmy mohou pro své projekty hledat designéry a napřímo je oslovovat.
Stránka s designéry je takové MVP. Je to naprosto základní rejstřík s kontaktními údaji, fotkou a popisem. Do budoucna mám v plánu přidat filtry na základě potřeb. A samozřejmě by bylo dobré vytvořit i rozhraní pro přihlašování designérů. Protože teď je to celé řešené tak, že designér vyplní formulář, já zkontroluji údaje a zveřejním je na webu. Ale to je prozatím otázka budoucnosti.
V tuto chvíli je důležité, aby seznam byl naplněný designéry a přinášel hodnotu. Aktuálně se do seznamu přidalo 29 web designérů a UI, UX designérů.
Proč by měli lidé využívat můj seznam?
Lidé se pozastavují nad tím, proč dělám něco, co už existuje… Ale to, že něco existuje neznamená, že se to nemůže udělat znovu a jinak. Ano, existuje x dalších rejstříků s nezávislými profesionály. Ale mojí přidanou hodnotou je to, že Designui je úzce zaměřený projekt na návrh webů a aplikací, který navštěvují zajímaví lidé, a to z různých zdrojů. Napsal jsem o tom příspěvek na LinkedIn.
Navrhujetete weby?
Hledáte designéra?
Prohlédněte si seznam a někoho oslovte →.
A nebo rovnou vypište pracovní příležitost.
Nový rozbor webu (Basecamp - hlavní stránka)
Připravoval jsem nový rozbor webu v rámci Landing page odshora až dolů™. Tentokrát rozebírám hlavní stranu webu Basecamp. Ukazovat budu, jak stránka nemusí být vizuálně extra zajímavá, ale může mít promyšlené texty. V pondělí 13. 11. 2022 rozbor odesílám 55 odběratelům včetně bonusu, který pojednává o psychologickém efektu pro zlepšení webu—Iluze práce (The Labor Illusion).
Hodnocení podnikání a trh
V oblasti návrhu webů a aplikací se poslední roky hodně událo. Trh se mění. Je to znát. Vzniklo mnoho šablon pro samotný návrh uživatelských rozhraní. Lidé si tak sami mohou sami poskládat design webu nebo aplikace. Sice nezískají perfektní návrh na míru, ale i tak dosáhnou skvělých výstupů.
Stejně tak existuje řada nástrojů, díky kterým si svépomoci vytvoříte web. Nejznámější nástrojem v tuto chvíli je Webflow, ale určitě se ještě podívejte na můj seznam no-code nástrojů pro tvorbu webů, které můžete využít. Je jejich opravdu dost. Nejsou všechny a neustále vznikají další a další.
Je potřeba chystat si pomalu půdu na dobu, až zájem o služby, jako je design a tvorba webů na míru, poklesne. Na základě hodnocení situace musím přizpůsobit nabídku služeb. Pokládám si otázku. Co bude v budoucnu aktuální? Jaký obor je nadčasový? Copywriting, marketing, psychologie prodeje tu budou vždy. A tam nejspíš mířím.
Budoucí nabízená pozice by mohla být něco ve stylu „Tvorba webu na zvolené no-code platformě“, což by obnášelo:
- Pomoc se strategií.
- Technická znalost no-code nástrojů.
- Design webu (vizuál, struktura).
- Napsání prodejních textů.
- Použití best-practices, principů a postupů.
- Zanesení marketingových a psychologických prvků pro zvýšení prodejů.
Uvidíme, co doba přinese. Snažím se dívat dopředu, abych nezaspal dobu.
Co plánuji?
Další týden plánuji rozšířit na Designui stránku o Webflow a přidat argumenty, proč a v čem je Webflow dobré. Dále budu kromě seznamu designérů přidávat ještě stránku, kde budou moci firmy zanést mikro-zakázky pro designéry. Ale o tom až příště.