#24: ConfidentUI™: Nový projekt pro UI designéry
Poslední týden byl hodně prozákaznický. Kromě hovorů, návrhů a psaní textů jsem se věnoval ještě jedné věci. Staro-novému projektu s novou nálepkou…
Chci se podělit o znalosti z UI designu
Jestli se někde cítím být sebejistý, tak je to UI design. V hlavě mám hromady myšlenek, tipů rad, jak navrhovat weby a aplikace sebejistě a nezávisle na trendech (nadčasově). Co to znamená?
- Víte, čím při návrhu uživatelského rozhraní (UI) začít.
- Přesně víte, jaké další kroky následují.
- Každý designový krok děláte vědomě a s rozvahou.
- Při vizuálním rozmisťování prvků se správně rozhodnete, kam prvky umístit a také proč.
- Umíte prvkům nastavit takové vlastnosti, aby byl návrh ve vizuální rovnováze.
- Když něco nesedí nebo nefunguje, s jistotou víte, jak to spravit nebo zlepšit.
- apod.
Už mockrát jsem chtěl postupy a rady sepsat do e-booku nebo kurzu. Přestože to je můj koníček i práce zároveň, vážím si svého času. Jsem také podnikatel a tak vím, že každá tvorba se mi musí v budoucnu finančně vrátit.
A protože už mám nějaké zkušenosti s tvorbou produktů za sebou, moc dobře jsem věděl, že investovaný čas do sepsání tipů, se mi nikdy nevrátí. Působím totiž na českém trhu. A to je opravdu malý rybníček s ještě menší cílovou skupinu. A není reálné na takovém produktu vydělat. Jsou to jasná fakta…
Produkt pro globální trh?
Působím na českém trhu a tvořím pro česko-slovenskou komunitu. Neměl jsem nikdy ambice jít za hranice. Nemám ani zkušenosti se psaním anglických textů. Ale to se teď změnilo…
Díky novému „boom“ s umělou inteligencí nabral můj pohled na zahraniční tvorbu nový směr. A to díky DeepL Translator a DeepL Write. Perfektní technologie, které mi na základě umělé inteligence pomáhají přeložit texty z češtiny do angličtiny a doladit je. Pecka!
Konečně mohu začít tvořit obsah pro globální trh, který je 800x větší, a patřičně produkt zmonetizovat. S touto myšlenku je pak větší motivace tvořit.
ConfidentUI™: The UI Designer’s Timeless Handbook
Dal jsem se do práce. Během hodiny jsem vytvořil název produktu, zaregistroval jsem doménu confidentUI.com a napsal první testovací příspěvěk.
Je to vtipné, protože pro vytvoření názvu mi pomohla také AI. Nechal jsem si vygenerovat 100 titulků pro knihu, aby obsahovaly pro mě důležitá a vystihující klíčová slova „confident“ a „timeless“. Všechny jsem prošel, proškrtal a z těch nejlepších poskládal finální název. To celé zabralo asi hodinku. Wow!
Produkt je na světe: ConfidentUI™: The UI Designer’s Timeless Handbook — už jen zrealizovat. Chci jít cestou minimálního úsilí. Proto jsem obsah i „web“ poskládal v Notion a napojil na Super.
Založil jsem novou e-mailovou adresu, nový zahraniční Twitter, nastavil nové procesy a začal jsem psát. První příspěvek je na cestě. Chci si dát za cíl napsat minimálně 1 příspěvek týdně, což za rok udělá nějakých 48 příspěvků. A to může být finální produkt, který by mohl vyjít v roce 2024.
Rád bych celou cestu dokumentoval na anglickém Twitteru a snažil se zafinancovat i samotný proces tvorby. V produkt věřím. Mně osobně rady, myšlenky a poučky pomáhají denně navrhovat weby a aplikace s jistotou a bez strachu, aniž bych musel sledovat trendy. Mojí ambicí je vytvořit jeden z nejlepších zdrojů o UI designu na světě, který přinese nadčasový obsah. Naivní? Výzva…