#41: Pro zákazníky nedělám cool věci…

Období
18. 9. — 29. 10. 2023
Lukáš Augusta - UI/UX designér

Tady Lukáš—UI/UX designér. Tvořím Designui. Tohle je moje pracovní backstage. Sdílím své pracovní zákulisí. Transparentně ukazuji, na čem pracuji, co plánuji, co se učím a co se mi daří.

Září a říjen se týkaly objemu…Objemu práce. Na bedra jsem si naložil o něco více projektů než jsem zvyklý a tak jsem upozadil vedlejší aktivity. Potřeboval jsem chvíli „oddych“ v podobě rutinnější práce. Ale díky tomu vzniká pár super věcí…

Hlavní stránka webu? Jak prodávat?

Napsal jsem na Designui [dizajnuj] nový článek o tom, jak navrhnout první sekci prodejní stránky webu. Je to zkrácená verze. Původně mělo být téma na malý ebooček. Ale není v mých silách jej dodat. Tak jsem se aspoň takto o stručnou část informací podělil.

Pro zákazníky nedělám cool věci. Jednoduše jen kvalitní

Parádně se mi daří filtrovat zakázky. Když mě někdo osloví, většinou má podobně nastavené myšlení a nemusím mu něco „prodávat“. Můj ideální partner je člověk, který má rád jednoduchost a funkčnost a nepotrpí si v návrhu webů a appek na kreativní zbytečnosti. Většinou se mi daří odevzdat první návrh na první dobrou bez zbytečných vratek. To je super. Neřeším klasické problémy „toto zvětši a toto zmenší…“.

Knihovna s dekorativními prvky roste…

Už 82 prvků má moje knihovna s dekorativními prvky. Ukládám si do ní různá podtržení, kroužkování, zvýraznění, která používám při tvorbě webů nebo reklamních bannerů. Je to pro mě ulehčení. Knihovna je ve Figma a prvky snadno rychle přizpůsobím potřebám projektu.

Oživuji staré návyky

Je normální, že člověk sejde z cesty. Stává se mi to pravidelně. Ale vždy se zastavím a vrátím se zpět. V rámci pracovní činnost a zvýšení kreativity dělám pár věcí:

  • Ráno odkládám telefon a místo TikToku a Instagramu sahám po knize. Když to dělám pravidelně, zjistím, že toho přečtu za rok opravdu hodně. Stačí 20 minut denně.
  • Na každý den mám předem udělaný pracovní to-do list. Je opravdu znát, když jej nemám. Nemám se přes den čeho držet, přestože dobře vím, na čem pracovat. Takové „odškrtnutíúkolu je totiž uspokojující. A hlavně nepřemýšlím, co dělat dalšího a neprokrastinuji. Produktivita jde nahoru.
  • Při započatí úkolů zapínám pomodoro měřič a i když nemám chuť na pauzu, udělám si ji. Projdu se nebo protáhnu.
  • Když mám naplánovanou sportovní běžeckou aktivitu, poslouchám audioknihu. Člověku pak v hlavě sepíná na čerstvém vzduchu hrozně moc myšlenek a ty se dají zužitkovat při tvorbě obsahu.

Tyto věci dělám x let, ale občas vypadnu. Třeba když přijde nemoc a člověk vykolejí. A když se vyléčí, uvědomí si, že na nějaký ten zvyk zapomněl a musí jej znovu oživit. A to jsem právě musel udělat.

Omezil jsem další aktivity

Snažil jsem se tvořit hodně projektů a tříštil jsem pozornost mezi více stran. Zastavil jsem se a osekal aktivity a zdroje, které tvořím.

Například jsem přestal stresovat tvorbou obsahu na sociální sítě. Nebaví mě to a neumím to. Proto píšu jen blog a kdo chce, může jej odebírat. Jedinou sítí, kterou sleduji, je LinkedIn, kam články také sdílím. Ostatní sítě mě zklamaly. Facebook nemá dosahy ani ve skupinách nebo maže příspěvky, protože je považuje za spam. Twitter alá X mě zklamalo dvakrát tolik. Nesympatický název, doporučování pubertálního obsahu, bugy v aplikaci. Ne, díky. Instagram a TikTok nechám zabíječům času…

Co mě zaujalo?

Figma a proměnné

Figma poslední dobou přichází se spoustou nových funkcí. Moc je nesleduji. Ale jednu z nich využívám. To je ukládání proměnných. Konkrétně do proměnných nově ukládám hodnotu zakulacení rohů prvků. Jedním klikem pak zakulacení rohů změním, a to na 2O stránkách návrhu zároveň. A snadno tak doladím „feel“, protože kulatost ovlivňuje finální design.

Webflow lokalizace a jazykové překlady

Dlouho očekávané novinka od Webflow je možnost tvořit jazykové mutace webu. Zatím jsem neměl příležitost vyzkoušet, ale věřím, že to bude fungovat skvěle. To je docela game changer. Webflow je totiž stále v Česku oblíbenější a množství poptávek na tvorbu webu roste.

Co se ještě podařilo a událo?

Dokončuji rozečtené knihy. Naposledy to byla kniha Storyworthy: Engage, Teach, Persuade, and Change Your Life Through the Power of Storytelling. Od knihy jsem sice čekal něco jiného, nicméně je skvělá a perfektně ukazuje storytelling přístup, který se dá využít i při tvorbě obsahu a sdělování myšlenek.

Co plánuji

V minulosti jsem rozepsal 3 knihy. Failnul jsem 3x… Protože jsem nedokázal dát komplexní téma dohromady. Cítil jsem se zahlcený obsahem. Druhým důvodem byla potřeba vynaložit příliš velké úsilí pro malý trh. Časová investice by se nemusela vrátit. Čas od času mi někdo píše, jestli mám kurzy. Nabízím maximálně konzultace. Ale potřebu dát mé know-how na papír mám stále, ale nevím jak jej uchopit. Budu se nad tím zamýšlet.

Rozhodně se chci další měsíce věnovat zakázkové práci a pomáhat lidem tvořit digitální věcičky. Vidět reálné výsledky je usrdcehřející.

A poslední věc, kam se chci posunout, je naučit se motion design. Pohrát si s animacemi a umět tvořit videa, kde odprezentuji právě hotové designy a nebo třeba vytvořím materiály pro nějaký kurz. Uvidíme, jak to půjde…