#43: Generátor typografické stupnice, e-mail marketing, SEO, goodbye Google Analytics
Od posledního týdenního záznamu uběhla zase doba. Věnoval jsem se rozšiřování svých webů, psal články pro zlepšení pozic ve vyhledávačích, připravoval půdu pro e-mail marketing a vytvořil nástroj pro generování typografické stupnice pro designéry…
Vygenerujte si typografickou stupnici
Když začínám designovat nový web, jako první pracuji na typografii. Volím písmo a základní velikost textu od kterého tvořím velikosti pro další textové styly. Pro generování typografické stupnice existoval snad jeden zahraniční nástroj, který mi vyhovoval. Konečně jsem si vytvořil vlastní, který umí jen to, co potřebuji:
- Zadat základní velikost textu.
- Zvolit velikostní poměr pro tvorbu stupnice.
- Přidat počet velikostí.
Generátor typografické stupnice jsem umístil na Designui i pro ostatní designéry. Směle využívejte a podělte se o něj s kolegy. 🤗
Jak jsem nástroj tvořil?
Mým cílem bylo vytvořit obyčejný kus JavaSriptu, který přinese požadovanou funkcionalitu. Psaní kódu rozumím. Ale ostřílený v programování nejsem. Můj denní chleba je jiná práce, a proto jsem zaexperimentoval s ChatGPT. Valil jsem oči… Stačilo napsat dobré zadání a základ aplikace se vytvořil během pár sekund. Pak už jsem jen dával pokyny, co a jak upravit a procházel kód ručně. To už nějakou dobu zabralo. Ale společně s AI jsme to dali dohromady.
Výsledkem je fakt, že AI umí pomoct s kódem, ale bez znalosti programování bych ho nejspíš, tak jak já potřebuji, dokupy nedal. Pro lidi jako já je to perfektní pomocník. 80 % vygeneruji a 20 % upravím sám. Jak jsem byl s kódem spokojený, zminifikoval jsem jej a umístil na klientskou stranu Webflow stránky.
Nová lekce na Designui
Napsal jsem novou lekci na Designui, která se zabývá mřížkou (gridu) při návrhu webů a aplikací. Pojednává o tom, proč je důležité používat mřížku, jaké výhody přináší, jaké jsou typy gridu a proč by se měla mřížka navrhovat každému webu na míru zvlášť.
Zlepšování SEO = optimalizace Designui
Konečně jsem se dostal k pár krokům, jak posunout Designui na přednější pozice ve vyhledávačích. Vytvořil jsem několik stránek, které podchycují vyhledávané dotazy. K tomuto účelu jsem vytvořil i novou sekci „Slovník pojmů“, kde například v jednom textu popisuji, kdo je a co dělá UX designér a ve druhém píšu o tom, jak se stát UX designérem s dobrým platem. Některé další stránky jsou pro návštěvníka webu skryté a dostane se k nim pouze z vyhledávače.
Cílem je i zlepšení Domain Rating. S tím souvisí tvorba zpětných odkazů. Registroval jsem web do několika rozcestníků a diskuzí. Výsledek nic moc. Proto jsem vytvořil i zmíněný generátor modulární stupnice za účelem, aby se na stránku lidé odkazovali a případně sdíleli. Tak uvidíme, co čas přinese.
→ Libí se vám nástroj? Budu rád za sdílení třeba u vás na blogu. 🔥
🙏 P.S. Pokud byste si někdo chtěl vyměnit vzájemně zpětný s Designui, jsem tomu otevřený. Dejte mi vědět. Témata by měla spolu ideálně souviset (design a tvorba webů nebo appek).
Začal jsem se vzdělávat v e-mail marketingu
Nechci se spoléhat na sociální sítě. Cílem do budoucna je nahnat lidi do e-mailové databáze, kde s nimi budu komunikovat. Přečetl jsem na toto téma zajímavou knihu a ještě se plánuji dál vzdělávat a učit efektivně pracovat s rozesíláním relevantních e-mailů.
Také nastal čas zaplatit si pro e-mail marketing pořádný nástroj. Rozhodl jsem se pro ConvertKit. Vytvořil jsem základní automatizace a na web Designui jsem připravil 2 lead magnety pro sběr adres. Jeden z nich nabízí 10 knih pro začátek kariéry v UX designu a druhý nabízí několik tipů, jak vyladit vizuál vašeho webu. Díky této taktice jsem během jednoho dne zvětšil databázi o více než 50 odběratelů.
Sbohem cookies lišty…
Cookies lišty mě nebaví. Chci uživatelům svých webů dopřát co nejlepší zážitek. Proto jsem se rozhodnul, že se zbavím Google Analytics a použiji alternativu, která soubory cookies neukládá. Rozhodoval jsem se mezi Plausible a Fathom Analytics. Fathom Analytics vyhrály, protože nabízely některé funkce v rámci nižšího platebního plánu. Oba nástroje jsou podobné a nabízí skvělé měření webů.
Co se ještě podařilo a událo?
- Vzdělávám se v cenotvorbě. Chci se naučit lépe naceňovat služby a optimalizovat příjmy.
- Přemýšlím nad základními věcmi okolo Designui. Rozhoduji se od základu, kdo je cílovka, poznávám ji, přemýšlím na strategiemi a rozhoduji, které mohou být výdělečné.
- Do toho všeho pokračuji na rozběhnutých návrzích webů a aplikací.
- Pročistil jsem starší inzeráty a přidal nové nabídky práce na Designui.