#28: Design nového webu–téměř hotov! Jak bude vypadat?
Celý týden jsem se plně soustředil na návrh svého nového webu, který by měl být zase o kus „dospělejší“. Co všechno jsem řešil a jak bude vypadat grafika webu?
Hlavní prodejní stránka
Primárním cílem pro mě bylo navrhnout takovou stránku, která cizího návštěvníka zaujme a sdělí v minimální formě všechny potřebné informace o mých službách. Dal jsem si záležet, aby se zákazník dozvěděl:
- Kdo jsem, co dělám a jaké jsou moje role.
- Jak vypadají moje grafické výstupy. Chci, aby potenciální zájemce mých služeb co nejdříve uviděl průřez mojí tvorbou. Protože to je to hlavní, co lidi zajímá.
- Jaké služby nabízím.
- Jak dlouho se profesi věnuji a na jakých projektech jsem se podílel.
- Pro mého cílového zákazníka vypíchnu možné problémy, které řeší, a představím mu, kde může být, když se mnou začne spolupracovat.
- Pro mě důležitá věc – představit 3 hlavní vedlejší projekty, na kterých pracuji mimo zakázkovou práci. U rozborů webů chci lidem poskytnout i ukázku. To má 2 účely. Zaprvé chci, aby lidé poznali, jak přemýšlím nad návrhy webů, čímž si třeba zvýším důvěryhodnost. Zadruhé to poslouží jako „propagace“ na samotnou službu.
- Hodnocení zákazníků.
- Výhody, které zákazník při spolupráci se mnou získá.
- Cena za služby – důležitá věc. Mám zpětnou vazbu, že transparentní nabídka cenotvorby působí dobře. Lidé jsou rádi, když znají náklady dopředu. Nabídnout chci nově 2 formy nacenění. Hodnotově i hodinově. Aby si každý mohl zvolit cestu, která mu vyhovuje.
- Chci vypíchnout časté dotazy, které vyvrátí obavy z uzavření spolupráce.
- Ukážu lidem více na oči, že píšu tento týdenní žurnál. Už vím, že ho budu psát dlouhodobě. Chytlo se to.
- Zjednoduším výzvu k akci a uživatele povedu nově na kontaktní stranu, kde mu nabídnu co nejvíce cest, jak mě oslovit.
Prošel jsem desítky portfolií a vybral si prvky, které na mě osobně fungovaly. Stránka možná nebude z pohledu obsahu ideální. Ale rozhodně obsahuje takové informace, se kterými jsem ztotožněn a chci prezentovat.
Vizuál webu
Celý web by měl navázat na ten současný. Díky zvolené typografii a barvám by se uživatel neměl ocitnout na „cizím“ webu. Zvolil jsem pouze jiné velikosti, typografickou stupnici, řezy apod.
Na webu vizuálně přiznávám mřížku, abych více podpořil to, co běžně dělám, a zároveň abych jednoduše vizuálně spojoval prvky mezi sebou. Win-win.
Hodně jsem si hrál s bannery, které slouží jako „výsek“ z mojí tvorby. Nevím, jak dlouho to zabere ostatním. Ale já se rozhodně při návrhu bannerů zapotil. V průřezu portfoliem jsem chtěl ukázat nějaký web, aplikaci, detaily, systém při práci v podobě kót a pár „dekorativních“ prvků.
V rámci celého webu jsem pracoval s hromadou detailů. Práce se stíny na černém webu je piplačka. Na první pohled nejdou stíny vidět. Výsledek stojí za to. Web vypadá skvěle a kontrastně.
Co mě čeká?
Hlavní práci mám za sebou. Bohužel jsem nestihnul navrhnout celý web. To už bude ale brnkačka. Musím navrhnout ceník, kontaktní stranu a především detailní stránku pro týdenní žurnál.
U stránky s týdenním žurnálem si budu dávat záležet, aby se text dobře četl. Uvidíme, jestli to bude fungovat na černém pozadí. Chci si totiž práci zjednodušit a držet se pouze tmavého webu a nemít „inverzní“ barvy.
Samozřejmě, že delší text na bílém pozadí se lépe čte. Vydám se ale tmavou variantou a upravím typografii a barvy na míru tak, aby člověk dokázal zkonzumovat obsah pohodlně i na černém pozadí. V nejhorším případě stránku přepracuji do světlé verze.
Doufám, že práce nepotrvají příliš dlouho. Čeká mě ještě samotný vývoj na Webflow a potom šup s webem do světa.