#44: Rozhořčení nad LinkedIn, Designui náborové kampaně, nový kancl a možná web?
Už je to dlouho, co jsem napsal poslední záznam. Půl roku? Stále „failuju“ udržet ten řetěz. Rozhodně se budu o psaní nadále pokoušet. No a co se u mě v poslední době událo?
Vzkvétající nechuť k sociálním sítím
Rád bych si postěžoval na stav sociálních sítích…
Twitter?
Co se týče práce, hrozně rád jsem si pročítal Twitter. Ale po rebrandu na „X“ a změny algoritmů, které mi nedodávají obsah jako dřív, pro mě Twitter (ne nebudu tomu říkat X) bohužel skončil.
LinkedIn?
No a pak tu máme LinkedIn. Pracovně zatím nejoblíbenější síť. Jsou tam lidi, kteří píší přirozeně na zajímavá témata ze svých oborů…Ale i tady mám vykřičník.
V Česku se roztrhnul pytel s lidmi, kteří školí propagaci na sociální síti LinkedIn. „Hlavně pravidelně přispívejte,“ radí experti. No a příspěvky lidí, kteří taková školení absolvují, tak jsou takové, ehm, nijaké. Jde poznat, že jsou psané podle pseudo-pouček.
Příspěvky, které vznikly „na sílu“ na základě těchto školení, poznáte hned. Tady je pár jejich znaků:
- Srdceryvný osobní příběh. Pojďme spolu soucítit a najít pochopení u druhých…
- Odhalení svého soukromí. Když Instagram nestačí…
- Borcení mýtů a kontroverzní názory. Protože šokování a opačné chování přeci vyvolává emoce…
- Neustálé představování svých manželek a dětí. Ty totiž nikdo jiný nemá…
- Focení selfíček. Protože autenticita prodává, že jo…
- Přehnané úpravy textů a emoji. Čím více, tím lépe…
- Shrnutí tématu do odrážek vygenerované AI. Ach ta lenost…
- Seznam 87642 zdrojů, které si uložte pro příště. Protože máme čas procházet tunu odkazů. Hlavně že jsme nějaký ten obsah nasdíleli a odškrtli si v kalendáři políčko „Post on LinkedIn“. Jednoduše — když nevíš, sdílej odkazy. A když nevíš ještě víc, sdílej a označuj dlouhý seznam profesionálů. Protože tak získáš více dosahů, že jo…
- …a nesmíme zapomenout za skvělý příspěvek přidat oddělovač a podpis (Jsem Karel, specialista na XXX pomůžu ti s YYY).
Neříkám, že je špatně psát takové příspěvky… Jen mi je z toho tak trochu šoufl, když jde poznat neupřímnost. Jasně, každý píšeme na LinkedIn a chceme prodat myšlenky, názory, produkty a služby. Ale jde to dělat přirozeněji a vlastní cestou. Někdy krátké, někdy dlouhé, někdy zajímavé, někdy nudné. Ale přirozeně. Netlačme na pilu…
Abychom upustili z negativní vlny. Je fajn, že LinkedIn existuje, protože je tam alespoň nejméně negativity ze všech sítí. Nedávno jsem viděl jeden tentýž příspěvek na LinkedIn a na Threads (Twitter pro puberťáky). Na LinkedIn sklidil poklony… Na druhé síti sklidil výsměch, kritiku a nadávky. 2 sociální sítě, 2 protikladná publika. Je super, že LinkedIn takové lidi přirozeně filtruje. 👍
Osekával jsem digitál…
Potřeboval jsem se nadechnout… Všeho bylo moc. Moc práce, moc bočních projektů, moc předplatných.
- Ač nerad, tak jsem striktně odmítnul pár projektů, abych si rozvázal ruce.
- Přenesl jsem se přes efekt utopených nákladů a stopl nějaké vedlejší projekty, na které aktuálně realisticky nemám kapacitu.
- Udělal jsem si seznam všech měsíčních plateb některé jsem odříznul, aby peníze netekly z oknem. Zaměřil jsem se více na věci, které mi přináší hodnotu.
Nastavil jsem si pracovní náplně
Průběžně pracuji a ladím svoji strategii podnikání. Brousím směr a cílové skupiny. Dospěl jsem ke 3 pilířům, které dělám naplno a již se nesnažím aktivně protlačovat další skills. Co dělám?
- Navrhuji weby a aplikace ve Figma. Pro lidi, kteří chtějí prémiovou kvalitu, precizní výstup a spolehlivost. Vymezil jsem si cílovkou. Jsou to nejčastěji majitelé a zakladatelé firem a projektů. Rád jednám přímo s nimi. A co rozhodně není pro mě? Práce přes prostředníka - čti markeťáka, který na oko vše řídí a myslí si, že rozumí návrhu webů, copywritingu, prodejním strategiím. Akorát že většinou vůbec. Čest výjimkám.
- Tvořím weby na Webflow. Ať už svoje, tak i cizí návrhy. Dělám to však bez použití šablon. Zkusil jsem to a zjistil, že tudy cesta nevede. Vývoj na míru? To je to pravé ořechové. Chci mít web pod kontrolu a udělat ho fakt dobře.
- Pomáhám firmám hledat UX a UI designéry na Designui.cz. A dělám to úspěšně s velmi pozitivními ohlasy. Zatím ve všech kampaní se podařilo dosadit do firmy designéra. Je to věc, ze které mám radost, protože přináším firmám hodnotu a opravdu šetřím čas s hledáním profíků.
Designui a náborové kampaně
Designui.cz se neustále posouvá a vyvíjí v čase. Zkouším a experimentuji. Web nejprve fungoval jako běžný pracovní portál…
- Časem jsem přidal i možnost hledat vývojáře. Tady jsem se zastavil a rychle zjistil, že tudy cesta nevede. Příliš jsem rozevřel nůžky zacílení. Od toho jsem tedy upustil a Designui je opět cílené pouze na UX a UI designéry, kteří jsou otevřeni novým pracovním výzvám.
- Už neumisťuji pracovní příležitosti na nástěnku jako na ostatních pracovních portálech. Přistupuji ke každé inzerci jako k náborové kampani a přizpůsobuji je na míru. Výsledkem je mnohonásobně vyšší úspěšnost.
- Designéry oslovuji pomocí různých zdrojů na pozadí. Cíl je jediný. Najít dostatečné množství kandidátů. Využívám různé kanály—newslettery, sociální sítě, blogy, weby, ale hlavně brousím největší seznam UX a UI tuzemských designérů, kde jich je aktuálně více něž 186+. Přidej se.
- Kampaně fungují skvěle. Na každou nabídku se ozve řada relevantních uchazečů. Třeba v době psaní tohoto záznamu hledá UX/UI designéra společnost Proof & Reason. Koukněte se, jestli je to pro vás.
Nový osobní web?
Všechny svoje nově upravené cíle a směry potřebuji promítnout do nového osobního webu. Chci prodávat své služby jiným způsobem. Opět mě čeká redesign. Juchů. Ještě že existuje Webflow a je to relativně šup šup. Určitě tentokrát budu klást na prezentaci portfolila projektů a vyhnu se omáčce okolo.
Klientská práce
- Dokončil jsem ve spolupráci s 2FRESH web na Weblow pro J&T Ventures. Na vývoj zajímavý web, na kterém jsou obrázkové slidery nebo třeba dynamické filtrování společností.
- Dokončil jsem design pro estetickou kliniku a čeká mě vývoj na Webflow. Za mě moc povedený design.
Co se ještě podařilo a událo?
- Začal jsem si práci plánovat poctivě do kalendáře. Pro zakázky si bookuju časové rámce, abych měl nad sebou bič a viděl deadliny. Díky tomu zvládnu nabírat rozumné množství zakázek a celkově práci organizovat.
- Před časem jsem si dal za cíl uběhnout půl maraton pod 2 hodiny. Vzal jsem přípravu zodpovědně a na jaře jsem svůj první půl maraton zaběhnul za 1 hodinu 43 minut. Takže jsem spokojený. U aktivního běhání jsem zůstal a příští rok plánuji svůj rekord posunout. Pomáhá mi v tom skvělá appka Runna. Málokdy aplikaci pochválím. Tahle je fakt pro trénink přínosná. Doporučuji. A pokud sportuješ, potkejme se klidně na Strava.
- Před pár měsíci jsem se dal do renovace pokoje ve starém bytě. Za běžného provozu je to oříšek a běh na delší trať. Ale podařilo se. A konečně jsem se přesunul do nového pracovního koutku, kde budu pracovat ještě víc efektivněji.
Co mě zaujalo?
- Kamarád a kolega Tonda začal na LinkedIn psát o tom, co zrovna dělá a na čem pracuje. Věnuje se hlavně Webflow, takže pokud vás zajímají novinky, tipy a jak s Webflow efektivně pracovat, určitě mrkněte na jeho psaní.
Co mě čeká?
- Aktuálně se soustředím na klientskou práci a usměrňuji a zefektivňuji chod práce.
- Mám rozepsané vzdělávací materiály. Určitě si brousím zuby na novou lekci pro Designui. Mým velkým dlouhodobým cílem je sepsat grafické principy. Ale stále nedokážu správně uchopit a zvolit správný úhel pohledu. Je na čase to opět rozhýbat.